تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

در این فروشگاه محصولات مربوط به آموزش زبان انگلیسی، کتابهای ترجمه شده از منابع انگلیسی زبان و کتابهای صوتی ارائه می گردد.


چرا و چگونه باید انگلیسی یاد بگیریم؟


چرا و چگونه باید انگلیسی یاد بگیریم؟

چرا و چگونه باید انگلیسی یاد بگیریم؟

فرشاد قدیری: مترجم و مدرس زبان انگلیسی 09125800677 farshadghadiri@yahoo.com

برای برگزاری کلاس‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی (دونفره)، در شاهین‌شهر و اصفهان، از 8 صبح تا 14 بعد از ظهر، و از 16 تا 20 بعد از ظهر به شماره‌ی ارائه شده پیامک بزنید؛ در اسرع وقت به شما پاسخ داده خواهد شد.

با سپاس

 

انگلیسی، بطور عملی به یک زبان بین‌المللی تبدیل شده است؛ بیش از یک میلیارد نفر در جهان به این زبان صحبت می‌کنند که اغلب در کشورهای صنعتی و پیشرفته‌ی دنیا هستند و سهم عظیمی از تجارت جهانی، تبادلات فرهنگی و هنری، تولید دانش دانشگاهی و پژوهش‌ها را در اختیار دارند.

از طرفی این زبان دارای ساختار ساده‌ای است و فراگیری آن نسبت به سایر زبان‌ها چندان مشکل نیست. اما در عین حال یکی از بیشترین تعداد واژگان و اصطلاحات را دارد که می‌تواند زمینه‌های وسیع‌تری را در بر بگیرد.

امروزه واردِ هر نوع تجارت، کار فرهنگی و یا رشته‌های دانشگاهی‌ای که می‌خواهید بشوید، زبان انگلیسی یکی از پایه‌های پیشرفت شما است. حتی اگر با شرکت‌ها و یا مؤسسات خارجی در تماس نباشید، باز هم در بسیاری موارد لازم است تا به دنبال مقاله‌ها و توضیح‌نامه‌هایی به زبان انگلیسی بگردید تا بتوانید اطلاعات لازم در زمینه‌ی کسب و کارتان را بدست آورید و یا از جدیدترین اخبار مربوط به رشته‌ی خود باخبر گردید.

 

چرا بسیاری از افراد در میانه‌ی راه کنار می‌کشند؟!

بسیاری از افرد در ابتدا خیلی با انگیزه فراگیری زبان انگلیسی را شروع می‌کنند اما به مرور مسائلی باعث می‌شود تا انگیزه‌ی آنها کمرنگ شده و از میان برود.

روش‌های خسته‌کننده‌ی آموزشی، مطالب نه چندان جذاب، حجم بالایی از کلمات و اصطلاحات حفظ کردنی، مطالبی که از ابتدا تنها به زبان انگلیسی است و زبان‌آموز هنوز نمی‌تواند درکی از آنها داشته باشد، عدم کاربُرد مطالب پیشین که فرا گرفته است، و البته دلایل دیگر، همگی می‌توانند روحیه‌ی زبان‌آموز را به سقوط بکشانند.

برای تمام این دلایل، راه‌حلی نیز وجود دارد!

 

چطور انگیزه‌ی خود را در سطحی بالا نگه داریم؟

اشتباهات می‌توانند بزرگترین دشمن روحیه‌ی شما باشند! بسیاری از ما وقتی چند بار در تلفظ، حفظ کردن و جمله‌سازی دچار اشتباه می‌شویم، گمان می‌کنیم که دیگر استعداد پیشرفت در زمینه‌ی زبان را نداریم. درست نیست!

هرگز اجازه ندهید که زمین خوردن، باعث شود که دیگر هیچوقت سوار دوچرخه نشوید! خودِ من تا مدتها تلفظ صحیح کلمه‌ی ساده‌ای مانند «Woman» را نمی‌دانستم زیرا حتی اُستاد دانشگاه من نیز آن را اشتباه تلفظ می‌کرد!

 

وقتی احساس تنبلی به سراغم می‌آید، باید چکار کنم؟

قضیه ساده است! همیشه استارت اولیه زور زیادی می‌خواهد! کافی است به زور از جای‌تان بلند شده و با یک قطعه‌ی کوچک از دروس‌تان شروع کنید؛ موتورتان راه خواهد اُفتاد!

درس را به قطعات کوچک و کوچکتر تقسیم کنید تا کارِ یادگیری راحت‌تر باشد. همیشه باید به دنبال اطلاعاتی جزئی‌تر باشید تا موضوع درس برای‌تان جذاب‌تر شود. وقتی موضوعی برای شما جذاب باشد، بخاطرش هر کاری می‌کنید و هرگز احساس خستگی نخواهید داشت.

ورزش یادتان نرود! به طور عجیبی ثابت شده است که وقتی برای ورزش بیرون رفته و بیست دقیقه راه می‌روید، وقتی تنها روزی بیست دقیقه ورزش سوئدی انجام می‌دهید، و یا وقتی وزنه‌های سنگین را بلند می‌کنید، توانِ یادگیری‌تان در هر درسی تا چندین برابر بیشتر می‌شود! در ضمن برای شادابی و سلامتی‌تان هم بسیار مفید می‌باشد!

 

برای فراگیری زبان انگلیسی، برنامه‌ای جامع داشته باشید!

بدون برنامه‌ای که به آن متعهد بوده و اگر آسمان به زمین بیاید، زمین به آسمان برود، تمام دنیا را زامبی بردارد(!)، خود را مُلزم به انجام آن نکرده باشید، شما انگلیسی یاد نخواهید گرفت!

مهم است که از منابع درست و جامعی برای یادگیری و رسیدن به هدف استفاده نمایید. مشکل بزرگ بیشتر زبان‌آموزان این است که از همان ابتدا هدفی برای یادگیری زبان تعیین نمی‌کنند. برای چه می‌خواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید؟ برای آنکه دوست‌تان هم به کلاس زبان می‌رود؟! این دلیل خوبی نیست و انگیزه‌ی لازم را در شما ایجاد نمی‌کند.

با خودتان خلوت کرده و در مورد هدف‌گذاری برای زبان انگلیسی فکر کنید. آن را بنویسید و سپس با مربی آموزشی خود صحبت کنید تا برای رسیدن به اهداف‌تان، یک برنامه‌ی جامع تعیین کند که شامل منابع یادگیری زبان، نوع یادگیری، ساعت‌های مطالعه و تحقیق، و حتی میزان لغات و اصطلاحات لازم باشد.

به برنامه‌ی تعیین شده متعهد باشید!

یادتان باشد هر گاه که بخواهید تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید، زمین و زمان دست به دست هم می‌دهند تا جلوی شما مانع‌تراشی کنند! زیرا کائنات می‌خواهد ببیند که شما تا چه حد در تصمیم خود جدی هستید!

برای این منظور به مقاله‌ی نظم و انضباط فردی مراجعه نمایید.

 

هر چه عمیق‌تر پیش بروید، راحت‌تر یاد می‌گیرید!

مغز شما هم درست مانند ماهیچه‌های‌تان، به تمرین نیاز دارد! چیزی به نام یادگیری آسان، انگلیسی در خواب(!)، تنها در یک ماه انگلیسی را روان صحبت کنید، و مواردی از این دست وجود ندارد! خودتان را فریب ندهید!

همه‌ی کسانی که زبان دوم یاد گرفته‌اند، زمانی خود را غرق در فرآیند یادگیری کرده‌اند. آنها کُلی زحمت کشیده و تکرار نموده‌اند، درس‌ها را یکی پس از دیگری، با جزئیات کامل مرور کرده و بقول معروف: ”پوست‌شان کنده شده است!“ (دور از جان!)

اما یک خبر خوب هم وجود دارد: معمولاً وقتی در کاری، از جمله یادگیری، مهارت پیدا می‌کنید، به مرور انجام آن برای‌تان راحت‌تر و حتی لذت‌بخش می‌شود. وقتی می‌خواهید تازه شطرنج یاد بگیرید، احتمالاً حتی نمی‌توانید سطح 1 بازی رایانه‌ای را هم شکست دهید! اما وقتی پشتکار داشته باشید، حالا دیگر «نفس‌کِش» می‌طلبید! دیگر کمتر از اُستادان بزرگ شطرنج را قبول نمی‌کنید!

 

تردید و ترس، دو دشمن بزرگ برای رسیدن به هر هدفی در زندگی!

استعداد ندارم و هیچکس در خانواده‌ی ما تا حالا انگلیسی یاد نگرفته! همش متن انگلیسیه و من حتی یک کلمه‌ش رو هم حالیم نمی‌شه! ببین همکلاسیم چقدر راحت انگلیسی حرف می‌زنه! بابام همیشه می‌گه: «از این بچه یاد بگیر! نصف توئه!» ...

همه‌اش را دور بریزید!

شما قرار است انگلیسی یاد بگیرید، کاری که نه استعداد خاصی می‌خواهد و نه غول بی‌شاخ و دُمی است که بخواهید با آن کُشتی بگیرید! فقط باید ذهن‌تان را باز نگه دارید و با لبخند، تمرین کنید. یادتان باشد که اگر استعداد نداشتید، زبان کشور خودتان را هم یاد نمی‌گرفتید!

فقط به خودتان بگویید: «من می‌توانم.» امکان ندارد کسی نتواند زبان دوم یاد بگیرد! کودن‌ترین آدم‌ها هم با کمی تمرین زبان جامعه‌ی خود را یاد می‌گیرند! در واقع وقتی محیط اطراف شما را وادار می‌سازد تا زبان خاصی را حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید، به مرور زبان‌تان باز می‌شود. فقط کافی است بیشتر بشنوید، بیشتر بخوانید و بیشتر تمرین کنید.

زور نزنید! من هرگز یادگیریِ با زور را در هیچ رشته‌ای توصیه نمی‌کنم! شما باید از فرآیند یادگیری لذت ببرید.

 

کامیاب و شادکام باشید.

فرشاد قدیری

09125800677

farshadghadiri@yahoo.com

برای برگزاری کلاس‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی (دونفره)، در شاهین‌شهر و اصفهان، از 8 صبح تا 14 بعد از ظهر، و از 16 تا 20 بعد از ظهر به شماره‌ی ارائه شده پیامک بزنید؛ در اسرع وقت به شما پاسخ داده خواهد شد.

با سپاس

  انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 147

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • آنچه زاغ های کبود را سردرگم کرد
  • جرم بر روی مریخ Crime on Mars
  • داستانهایی از ارواح
  • چه کسی پنیر مرا برداشته؟
  • Speak Like an American
  • چه کسی پنیر مرا برداشته است؟
  • شش ردیف از گُلهای کوکب
  • چرا و چگونه باید انگلیسی یاد بگیریم؟
  • با این روش‌ها، نظم و انضباط فردی داشته باشید
  • کار با ماکروسافت وُرد (Microsoft Word) برای مترجمین و نویسندگان

به آواانگلیش خوش آمدید.