تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

در این فروشگاه محصولات مربوط به آموزش زبان انگلیسی، کتابهای ترجمه شده از منابع انگلیسی زبان و کتابهای صوتی ارائه می گردد.


چگونه انگلیسی یاد بگیریم؟


چگونه انگلیسی یاد بگیریم؟

چگونه انگلیسی یاد بگیریم؟

آموزش خصوصی زبان انگلیسی: مکالمه، آیلتس (IELTS)، ترجمه، کنکور، تقویتی ... به همراه افزایش سریع دایره‌ی لغات و اصطلاحات

اصفهان- شاهین‌شهر

09125800677

هر جلسه (90 دقیقه) 60هزار تومان

فرض کنیم به یک کشور انگلیسی زبان رفته باشید و در آنجا هیچکس را نشناسید که پارسی بداند! شما وادار خواهید شد تا انگلیسی حرف بزنید. باید دست‌کم روزی یک تا دو ساعت همین موقعیت را برای خودتان در محیط ایران ایجاد کنید. فیلم‌های زبان اصلی (انگلیسی) ببینید، به رادیوی انگلیسی زبان گوش دهید و در اینترنت، سایت‌های انگلیسی را مطالعه کنید. احتمالاً چون انگلیسی شما هنوز جای کار دارد، بخش‌های مهمی از فیلم، رادیو و یا مطالب اینترنتی را درک نکنید، اینجاست که ”پشتکار“ داشتن، حرف اول و آخر را می‌زند!

یک لغت‌نامه (Dictionary) را همیشه همراه داشته باشید. تلاش کنید تا معنی لغات را به همان زبان انگلیسی خوانده و درک نمایید. چنانچه در ابتدا معنی آن برای‌تان روشن نبود، نگران نشوید و عجله هم نکنید. در آینده، با تکرار همان کلمه در جملات مختلف، معنی آن بهتر در ذهن شما می‌نشیند.

یادم می‌آید که وقتی واژه‌ی «Due» را برای اولین بار می‌خواستم یاد بگیرم، با مشکلی جدی روبرو شدم! در جملات مختلف و با موقعیت‌های متفاوت، معنی آن کاملاً تغییر می‌کرد. چندین روز بر روی جملات مختلف و معنی‌های آن کار کردم و سعی کردم برای آن معنی پارسی نسازم! بدین ترتیب معنی خود کلمه را در ذهنم تداعی کردم. البته این تنها کلمه‌ی انگلیسی نبود که چنین شکلی داشت، واژگان بسیاری هستند که در موقعیت‌های مختلف و یا با حروف اضافه‌ی مختلف، معنی آنها کاملاً تغییر می‌کند.

هر روز انگلیسی حرف بزنید، دست‌کم نیم ساعت در روز. اگر کسی را نداشتید که با وی تمرین کنید، ادای گفت و شنود بخشی از یک فیلم یا داستان را درآورید! خودتان نقش هر دو طرف گفت و گو را بازی کنید.

1. هر روز انگلیسی صحبت کنید. تا حرف نزنید، یاد نخواهید گرفت! کار نیکو کردن از پُر کردن است. مهم نیست که تنها پنج کلمه انگلیسی بلد باشید، همان‌ها را تمرین کنید. هر بار که جمله‌ای را یاد گرفتید، آن را بارها و بارها تمرین نمایید. ممکن است در ابتدا جمله‌سازی برای‌تان سخت باشد، مهم نیست! حتی اگر با لکنت زبان حرف بزنید، بهتر از آنست که حرف نزنید!

  • منتظر نشوید تا روحیه بدست آورید و بعد انگلیسی صحبت کنید (جان تو حِسِش نیست!)، همین حالا، با هر مهارتی که دارید و در هر سطحی که هستید، انگلیسی را حرف بزنید. خود را وادار سازید که جملات را ادا کنید. در ابتدا یادآوری آنها سخت است، اما تنها چالش‌های سخت، ارزش دست و پنجه نرم کردن را دارند!
  • اگر می‌توانید، یک دوست در اینترنت، بویژه در شبکه‌های اجتماعی، پیدا کنید که انگلیسی زبان باشد و بتوانید هر روز با وی حرف بزنید.

 

  • آموزش خصوصی زبان انگلیسی: مکالمه، آیلتس (IELTS)، ترجمه، کنکور، تقویتی ... به همراه افزایش سریع دایره‌ی لغات و اصطلاحات
  • اصفهان- شاهین‌شهر
  • 09125800677

2. بر روی تلفظ صحیح کلمات و جملات کار کنید. به فیلم‌ها و فایل‌های صوتی انگلیسی گوش دهید و درست مانند یک انگلیسی زبان، کلمات و جملات را تکرار کنید. می‌توانید از نرم‌افزارهای دیکشنری گویا (همراه با تلفظ) بهره بگیرید. حتماً به آواها (Phonetic) دقت کنید تا اشتباه نکرده باشید.

  • تلفظ صحیح و رسای واژگان و جملات در هر زبانی، یک مهارت زیبا و دلنشین است که شما را باهوش، قدرتمند و قابل اتکاء نشان می‌دهد. به سخنرانی یک سخنران حرفه‌ای گوش دهید و تکرار کنید.
  • به تمام اصوات یک انگلیسی زبان گوش دهید و دقت ویژه‌ای داشته باشید. گاه ممکن است وی چنان سریع حرف بزند که برخی از اصوات به گوش شما ننشیند. چنانچه لازم شد، چندین بار به آن قسمت گوش دهید و سعی کنید جملات وی را کامل نمایید. یادتان باشد که بیش از حد سریع حرف زدن، هنر نیست!
  • ممکن است فردی با لهجه‌ی خاصی، کلمه‌ای را ادا کرده باشد. حتماً تلفظ بدون لهجه‌ی آن را در دیکشنری چک کنید. یادتان باشد که برخی کلمات در لهجه‌های بریتانیایی و آمریکایی متفاوت است. بعلاوه، هم در بریتانیا و هم در آمریکا، لهجه‌های مختلفی وجود دارد. حتماً به اینگونه موارد دقت داشته باشید و آن کلمه را در لغت‌نامه‌ی انگلیسی چک نمایید.

3. دایره‌ی واژگان و اصطلاحات خود را به سرعت افزایش دهید. چنانچه فقط آنچه که در گذشته یاد گرفته‌اید را تکرار کنید، حوصله‌تان سر خواهد رفت و زده می‌شوید. هر روز یا دست‌کم هر دو روز، خود را با واژگان و اصلاحات جدید روبرو کنید. کدام واژه و یا اصطلاح عامیانه است؟ کدام یک شکل رسمی دارد؟ کدام یک بسیار قبیح بوده و نباید هرگز از آنها، بویژه در حضور دیگران، استفاده کنید؟

به محض آنکه اصطلاحی را یاد گرفتید، بارها و بارها آن را مورد استفاده قرار دهید. جملات مربوط به آن واژه یا اصطلاح را تکرار کنید. آن بر روی تکه کاغذی بنویسید، در جیب‌تان بگذارید و روزی چند بار نگاهش کرده و تکرار کنید. اگر گوشی شما قابلیت ضبط صدا را دارد، جمله را با صدای خودتان ضبط کرده و سپس بارها و بارها به آن گوش دهید و تکرار نمایید.

نام برخی از اشیاء خانه را همان واژه یا اصطلاحی بگذارید که می‌خواهید یاد بگیرید و هر روز با اشاره به آن، کلمه یا اصطلاح مربوطه را تکرار نمایید. برای یادگیری برخی از اشیاء، کافی است نام انگلیسی خود آن شیء را روی آن بگذارید. برای مثال، به دستگاه چرخ گوشت، Mincer یا تلفظ آمریکایی آن، Meat Grinder بگویید.

داشتن یک دفترچه‌ی یادداشت کوچک جیبی برای فراگیری انگلیسی، واجب است! کلمات و اصطلاحات را یادداشت کنید، تلفظ آنها را بنویسید (Phonetic)، معنی آنها را نوشته و در آخر چند جمله به عنوان مثال کاربردی به آن اضافه نمایید. روزی چند بار، دفترچه را از جیب مبارک بیرون آورده و موارد مربوط به آن روز را تکرار نمایید.

اصطلاحات را فراموش نکنید. مردم اغلب بطور رسمی حرف نمی‌زنند! آنها از اصطلاحات و تشبیهات کمک می‌گیرند تا خودمانی‌تر حرف بزنند و اصل منظورشان را برسانند. برای مثال آنها نمی‌گویند: «Its raining heavily.»، بلکه همین معنی را چنین بیان می‌کنند: «Its raining cats and dogs!».

آموزش خصوصی زبان انگلیسی: مکالمه، آیلتس (IELTS)، ترجمه، کنکور، تقویتی ... به همراه افزایش سریع دایره‌ی لغات و اصطلاحات

اصفهان- شاهین‌شهر

09125800677

 

4. در یک کلاس بحث آزاد با معلمی حرفه‌ای شرکت نمایید. سعی کنید یک کلاس هفتگی بحث آزاد شرکت نمایید. یادتان باشد که در طول یک هفته باید موضوعی که انتخاب کرده‌اید را تمرین کرده باشید. بدون موضوع وارد کلاس بحث آزاد نشوید. سعی کنید که جملات‌تان را از پیش چک کرده باشید که هم به لحاظ صحیح بودن اطلاعات مطمئن شوید و هم به لحاظ دستوری (Grammar).

در یک گروه همسو قرار گرفتن، خودش مزایای زیادی دارد. انگیزه‌ی شما بالا رفته و حرف زدن با هم می‌تواند زبان شما را راه بی‌اندازد. از اطلاعات یکدیگر استفاده خواهید کرد و موارد اشتباه در تلفظ، نکات دستوری و غیره را می‌توانید با هم برطرف سازید.

به مرور از خجالتی بودن، بیرون می‌آیید! از اینکه اشتباه کنید، نترسید. بدون اشتباه کردن، اصولاً چیزی در این دنیا یاد نخواهید گرفت! شما باید بارها زمین بخورید تا راه رفتن را یاد بگیرید. خود شما، احتمالاً، وقتی کوچک بودید، به کلمه‌ی ”نمی‌خورم“ می‌گفتید ”اینی‌خُوَم“! مهم این است که اشتباه را یافته و آن را درست کنید.

5. حتماً یک دیکشنری (لغت‌نامه) همراه داشته باشید. می‌توانید از دیکشنری‌های نرم‌افزاری نیز کمک بگیرید. سعی کنید بیش از ده سال از دیکشنری شما نگذشته باشد و دارای موارد کامل‌تری باشد. مانند: تلفظ، اصطلاحات مربوط به آن کلمه، نوع کلمه، لازم یا متعدی بودن افعال، نوع کاربرد آن؛ رسمی، عامیانه، تابو (قبیح) و غیره... و خلاصه هر چه اطلاعات شما از واژه و یا اصطلاحی بیشتر باشد، در زبان انگلیسی قوی‌تر ظاهر خواهید شد.

سعی کنید در ابتدای کار به معنی پارسی آن رجوع نکنید مگر آنکه قضیه بسیار بغرنج باشد!

6. در هر موقعیتی به انگلیسی گوش دهید. اگر دارید در باشگاه ورزش می‌کنید، یک هندزفری و mp3 پلی‌یر جیبی، مشکل شما را حل می‌کند. در اتومبیل، سر کار، به هنگام پیاده‌روی و غیره، یک فایل صوتی انگلیسی توی گوش مبارک‌تان باشد.

سعی کنید معنی جملات را درک کنید. آن فایل صوتی را چندین بار گوش دهید و اگر لازم است، فردا نیز همان را تکرار نمایید. یدداشت کلمات و اصطلاحاتی که می‌شنوید، می‌تواند کمک زیادی در درک آن فایل صوتی به شما بکند. به دنبال کلمات و اصطلاحات جدید باشید، آنها را یدداشت کرده و سپس در خانه، پای اینترنت و یا در دیکشنری آن را چک کنید که هم املایش را صحیح یادبگیرید و هم معنایش را.

7. فیلم و یا برنامه‌های تلوزیونی به زبان انگلیسی ببینید. شاید در ابتدا بسیاری از کلمات و اصطلاحات را درک نکنید و اصلاً متوجه‌ی گفتگوها و صحبت‌ها نشوید. اما یادتان باشد که کلید کار ”پشتکار“ است! سعی کنید فیلم یا برنامه‌ای را انتخاب نمایید که مفرح بوده و به آن علاقه داشته باشید. دست‌کم در ابتدا به زیرنویس آن نگاه نکنید؛ در دی‌وی‌دی‌ها می‌توانید زیرنویس را حذف نمایید. بارها به جمله‌ای گوش دهید و تنها چنانچه خیلی برای‌تان سخت بود، نگاهی به زیرنویس انگلیسی آن بخش بی‌اندازید. سعی کنید از صحنه‌آرایی یک فیلم به معنی یک جمله یا اصطلاح پی ببرید. فیلم‌های انیمیشن (کارتونی) برای شروع می‌تواند عالی باشد زیرا اغلب صداگذاری آنها بطور واضح انجام می‌شود. در بیشتر فیلم‌های سینمایی، هنرپیشه‌ها خیلی سریع حرف می‌زنند، در اینصورت شاید در ابتدا کار برای‌تان سخت شود اما رفته‌رفته گوش شما نیز بر سرعت گیرایی خود خواهد افزود و مهارت بیشتری خواهید یافت.

آموزش خصوصی زبان انگلیسی: مکالمه، آیلتس (IELTS)، ترجمه، کنکور، تقویتی ... به همراه افزایش سریع دایره‌ی لغات و اصطلاحات

اصفهان- شاهین‌شهر

09125800677

 

8. کتاب، مجلات، روزنامه و صفحات اینترنتی انگلیسی بخوانید. کتابی را بیابید که به داستان آن بسیار علاقه‌مند باشید. موضوعی را در مجلات و روزنامه‌ها پیدا کنید که برای‌تان جالب باشد. جمله به جمله پیش بروید و حوصله داشته باشید. شاید در یک جمله، آنقدر کلمات ناشناخته ببینید که دیگر حتی نتوانید معنی جمله را حدس بزنید! اشکالی ندارد؛ دیکشنری و ”بردباری“ شما را برای همین ساخته‌اند! ممکن است تا بیایید معنی کلمات را پیدا کنید، و سپس آنها را به گونه‌ای کنار هم بگذارید که معنادار شوند، یک ساعت طول بکشد. اینکار را بکنید! ارزشش را دارد.

چنانچه مزاحم کسی نیستید، آن را با صدای بلند بخوانید و در صورت لزوم، تلفظ آن را در یک دیکشنری چک کنید.

9. دفترچه‌ی خاطرات انگلیسی داشته باشید! در ابتدا کار نوشتن بسیار مشکل خواهد بود. باید ساختار جمله‌ی خود را دائماً چک کنید که صحیحی باشد، املای آنها را چک کنید، معنی جمله‌تان باید صحیح باشد و ممکن است بخاطر نوشتن جمله‌ای خاص، بارها مجبور شوید که به دنبال لغت مناسب بگردید.

اگر امکان دارد از یک انگلیسی زبان بخواهید آن را چک کند. آن را تایپ کرده و در اینترنت، با یک دوست اینترنتی در میان بگذارید. او اشکالات شما را به شما نشان خواهد داد.

10. یک دوست اینترنتی انگلیسی زبان پیدا کنید. اگر بتونید چنین کاری کنید، برنده خواهید شد. او اشکالات شما را می‌گیرد، به شما تلفظ صحیح را می‌گوید، از نوع حرف زدنش می‌توانید طرز صحیح بیان را فرا بگیرید. می‌توانید با او یک گفتگوی لذت‌بخش و دوستانه داشته باشید که به نوعی تبادل فرهنگی نیز هست و درک بهتری از هم خواهید داشت.

بدین ترتیب مجبور می‌شوید انگلیسی خود را تقویت نمایید تا بتوانید پاسخ این دوست دوست‌داشتنی را بدهید!

11. انگیزه‌ی خود را افزایش دهید و هر وز با انگیزه شوید. پس از مدتی از خواندن کتاب‌های آموزش زبان خسته می‌شوید. با انگیزه ماندن، درست مانند حمام رفتن می‌ماند! با یک بار حمام رفتن، تا آخر تمیز نخواهید ماند! باید هر روز با انگیزه شوید. کار کردن به صورت گروهی، داشتن دوست اینترنتی انگلیسی زبان و یادآوری دلایل اولیه‌ای که بخاطر آن یادگیری را آغاز کردید، همگی می‌تواند شما را با انگیزه نگه دارد.

به فیلم زبان اصلی نگاه کنید؛ نگرفتی چی گفت؟! پس باید یادبگیری که اون چی گفت!!! هر چیزی که می‌تواند انگیزه‌ی شما را بالا نگه دارد، همان کار را بکنید. هر روز صبح خیلی محکم و استوار به خود بگویید: «من امروز چند واژه و اصطلاح جدید انگلیسی یاد می‌گیرم و بکار می‌برم! خدا دستم را می‌گیرد و کمکم می‌کند!»

12. انگلیسی فرار است! هر روز تمرین داشته باشید. خودم خاطره‌ی تلخی از فراموش کردن یک واژه سر امتحان ترجمه‌ی شفاهی دارم! تنها یک واژه را فراموش کردم و همان باعث شد نمره‌ی بیست را از دست بدم! به محض آنکه پایم را از کلاس امتحان بیرون گذاشتم، یادم آمد! اما دیگر دیر شده بود و استاد نپذیرفت.

یادگیری زبان انگلیسی، یعنی تکرار! هر روز بخوانید، بنویسید، گوش دهید و تکرار نمایید. اما آنقدر تکرار نکنید که زده شوید! بین آن به مغزتان استراحت دهید. بدون استراحت، مغز شما قادر به بازیابی آنچه در آن ریخته‌اید، نمی‌باشد!

از هیچ فرصتی برای یادگیری گذر نکنید. آنقدر باید تکرار کنید تا بتوانید بطور روان جمله یا عبارتی را بیان نمایید.

آموزش خصوصی زبان انگلیسی: مکالمه، آیلتس (IELTS)، ترجمه، کنکور، تقویتی ... به همراه افزایش سریع دایره‌ی لغات و اصطلاحات

اصفهان- شاهین‌شهر

09125800677

 

13. انگلیسی فکر کنید! وقتی جمله‌ای را در مغز خود به پارسی می‌سازید و سپس آن را به انگلیسی ترجمه می‌کنید تا بتوانید آن را بیان نمایید، انرژی زیادی از شما تلف می‌شود. تا می‌توانید در مغز خود انگلیسی حرف بزنید!

سعی کنید تمام افکارتان به انگلیسی باشد. در ابتدا بسیار سخت است، اما به مرور مغز شما چنان عادت می‌کند که دیگر نیازی به ترجمه‌ی ذهنی نخواهد داشت. یادتان باشد که ”Chair“ به معنی ”صندلی“ نیست! ”Chair“ یعنی ”Chair“!!! شما وقتی پارسی حرف می‌زنید و برای مثال، می‌گویید ”صندلی“، نیازی به ترجمه‌ی آن ندارید و مغز شما خودش معنی این کلمه را درک می‌کند. به همین ترتیب باید ”Chair“ را یاد بگیرید.

14. از اشتباه کردن نترسید. حرف بزنید، بگذارید شما را بخاطر اشتباهات‌تان مسخره کنند! لج‌بازی نکنید! خودتان تحقیق و پژوهش نمایید تا از درستی یک تلفظ، معنی و یا هر بخش دیگری از ساختار جمله، مطمئن شوید.

یادتان باشد که حتی انیشتن نیز نتوانست یک مسئله‌ی دبستانی نوه‌اش را درست حل کند! اشتباه کردن، حق همه‌ی ما است! تنها از این راه است که می‌توانید ”درست حرف زدن“ را یاد بگیرید.

برای خود برنامه‌ریزی داشته باشید. تا چه زمان باید 504 را تمام کرده باشید؟ برای هر بخش از کتاب Word Skills چقدر باید وقت بگذارید؟ در برنامه‌ی خود تاریخ و زمان داشته باشید و به آن وفادار بمانید.

کامیاب و شادکام باشید

ترجمه و کمی تغییر از فرشاد قدیری

منبع: https://www.wikihow.com/Learn-English

آموزش خصوصی زبان انگلیسی: مکالمه، آیلتس (IELTS)، ترجمه، کنکور، تقویتی ... به همراه افزایش سریع دایره‌ی لغات و اصطلاحات

اصفهان- شاهین‌شهر

09125800677

http://avaenglish.4kia.ir/

 

  انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 267

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • آنچه زاغ های کبود را سردرگم کرد
  • جرم بر روی مریخ Crime on Mars
  • داستانهایی از ارواح
  • چه کسی پنیر مرا برداشته؟
  • Speak Like an American
  • چه کسی پنیر مرا برداشته است؟
  • شش ردیف از گُلهای کوکب
  • چرا و چگونه باید انگلیسی یاد بگیریم؟
  • با این روش‌ها، نظم و انضباط فردی داشته باشید
  • کار با ماکروسافت وُرد (Microsoft Word) برای مترجمین و نویسندگان

به آواانگلیش خوش آمدید.